Muiden lehtien parhaat palat.
”Pam älähti, kun eri puolille maata haettiin poikkeuslupia pitää kaupat auki loppiaisena, ja isossa osassa maata luvat myös myönnettiin. Julkisuudessa kauppoja auki pitäneet yrittäjät kertoivat, miten hyvä kauppapäivä loppiainen on.
Poikkeuslupa edellyttää nimensä mukaisesti poikkeusta, mutta ainakin minun on mahdotonta ymmärtää, että jotain sellaista poikkeuksellista olisi liittynyt juuri tähän loppiaiseen, joka ei reilu vuosi sitten olisi ollut tiedossa.”
Auli Kivenmaa, Pam 1/2011
–––––––––––––––
Samaan aikaan mediassa puhuttiin eläkeyhtiöiden päättäjien vapaaehtoisesta työeläkkeestä. Siitä nauttivat samat ihmiset, jotka päättävät palkansaajien eläkeheikennyksistä.”
Kristiina Salonen, Mielenterveys 6/2010
–––––––––––––––
Valtionhallinto ja yliopistot vastaavat julkisuuspaineisiin kiillottamalla julkisivuaan. Virkavirheen pelko yhdistettynä markkinointiin tuskin lisää avoimuutta. Se tuottaa lisää asian vierestä puhumista ja entistä terhakkampaa logojen asettelua paperiarkkien reunoille.”
Heikki Laurinolli, Aikalainen 1/2011
–––––––––––––––
Lapsiperheessä Matit ovat yleensä isiä ja pojat Veetejä tai Valttereita.”
Sanni Salonen, Lapsen Maailma 1/2011
–––––––––––––––
Jokainen väkevä kysymys puhuu omalla kielellään, mutta asiantuntija yrittää selvitä amerikanenglannilla.”
Antti Salminen, niin & näin 4/2010
–––––––––––––––
Aika monet poliitikot tai sellaiseksi haluavat puhuvat Suomesta ja suomalaisuudesta niin karkeilla äänenpainoilla, että koko sana on alkanut tuntua niljakkaalta. On perussuomalaista, aitosuomalaista, kantasuomalaista ja kaikkea siltä väliltä, ja useimmiten puhe tuntuu olevan ”meistä” ja ”niistä”. Näitä ihmisiä kuunnellessa halu kuulua ”meihin” kaikkoaa hetkessä.”
Kai Amberla, Rondo 1/2011
–––––––––––––––
Kun kaverini ei ollut opiskellut tarpeeksi, häneltä lopetettiin opintotuki. Sen tilalle saatu toimeentulotuki tarkoitti enemmän rahaa. Älytöntä.”
Nimimerkki JM, Aino 8/2010
–––––––––––––––
Olisiko tökeröt lähentymisyritykset vastakkaisen – tai oman – sukupuolen edustajiin helpompi kuitata sillä, että olit selvin päin?”
Seija Saippua, Jyväskylän Ylioppilaslehti 1/2011
–––––––––––––––
Vaasan ammattikorkeakoulussa oli ylikivaa, tällä hetkellä Spotifyssa pyörii Hämeen ammattikorkeakoulun mainos. HAMK, why not? Eipä ainakaan itselleni tule mielikuvia laatukoulutuksesta. Markkinoinnin pitäisi tavoittaa sen kohderyhmä, mutta se ei onnistu jos keski-ikäiset taustapirut laitetaan ideoimaan nuorekkaita juttuja.”
Iiris Penttilä, Vaasan ylioppilaslehti 1/2011
–––––––––––––––
Koonnut: Pertti Laesmaa