Muiden lehtien satoa.
Oppiminen ja opetettavasta asiasta innostuminen ei aina vaadi avukseen multimediaa ja ryhmäkeskustelua.”
Tiina Lankinen, Aikalainen 14/2012
_______________
Tadaa! Vuoden 2012 hyvinvointibrändit on valittu ja Suomen ykkönen on Burana! Mikä kuvaisi paremmin hyvinvointia, kuin nappia naamaan ja kivuille ja säryille seis. Palvelu-brändeistä ykköstilan nappasi Yliopiston Apteekki, joten kyseessä on varsinainen hyvinvoinnin pillerisuora.”
Ellen Tuomaala, Mielenterveys 5/2012
_______________
Arktinen napajää sulaa niin, että rahtilaivat ja öljytankkerit pääsevät vihdoin hieman lyhyempää reittiä Euroopasta Japaniin. Hurraa! Polttoainetta säästyy sen verran, että voimme tuhlata ainakin tuplasti sen verran uusiin tuotteisiin!”
Paavo J. Heinonen, Kaltio 5/2012
_______________
Velka on viimeinen asia, johon nykyajan on vaikea suhtautua ironisesti. Miltei ainut yksilöä merkittävästi koetteleva aikuistumisrituaali ja initiaatio markkinatalouden kansalaisuuteen on asuntolainan ottaminen, jota voi harjoitella turvallisesti opintolainalla. Viimeisten ihmisten tasapäisessä ajassa riittävän suuri asuntolaina on metafyysinen sitoumus, joka kiinnittää arkielämän abstraktilla näkymättömällä siteellä tulevaisuuteen ja elämänkaaren kokonaisuuteen. Velan subjektille on annettu tehtävä ja päämäärä sekä selkeä ja hyödyllinen minuus se suorittamaan. Niin ikään aikakäsitys muuttuu. Tämänpuoleiseen tuonpuoleiseen pääsee ahkerasti eläkesäästämällä. Ah nostalgiaa.”
Antti Salminen, niin & näin 3/2012
_______________
Eniten minua tympivät keskustelujen itseään toistavat sisällöt. Kun matkailija tapaa toisen matkailijan, on tulevan rupattelutuokion dialogi jo etukäteen käsikirjoitettu. Missä maissa olet käynyt? Minne matkaat seuraavaksi? Ai Suomesta! Siellä on kylmää? Juovatko kaikki suomalaiset vodkaa?”
Inka Haukka, Maailman Kuvalehti 10/2012
_______________
”Pojat on poikia. Tytöt on hiljaa ja virkkaa sillä aikaa, kun pojat juoksee kilpaa. Pojat tykkää voittaa ja tytöt meikata. Tytöt on kilttejä ja pojat on reippaita. Näin se menee, irtiottoja on turha koittaa. Sä et oo kukaan paitsi tyttö tai poika.”
Ilkka Kalevi Tillasen sarkastinen räpäytys lienee kuunneltu myös Tiimarin mainososastolla, joka julkaisi muutama viikko sitten netissä mainoksen teemajuhlista. Tytöille oli barbeja ja prinsessoja, pojille merirosvoja ja autoja.”
Niko Peltokangas, Libero 3/2012
Koonnut: Pertti Laesmaa