Talven aikana on syntynyt Mudvertising Group, joka aikoo tehdä laajoja videopainotteisia vastamainoskampanjoita.
Vastamainosaate on leviämässä Suomessa Voiman sivujen ulkopuolelle. Talven aikana on syntynyt Mudvertising Group, joka aikoo tehdä laajoja videopainotteisia vastamainoskampanjoita.
Ryhmä haluaa herättää kriittistä keskustelua perinteisen mainosmaailman epäeettisestä toiminnasta ja epäkohdista.
”Markkinamiehet käyttävät estottomasti ihmisyyttä ja etiikkaa keinona myydäkseen tuotteita. Meidän ajatuksemme on kääntää asia toisinpäin. Otamme toimintamalleja markkinoinnin ja kaupankäynnin maailmasta ja käytämme niitä edistääksemme ihmisyyttä ja etiikkaa”, kertoo Yakup Albekoglu Mudvertising Groupista.
Mudvertising Groupin kustannukset on tarkoitus hoitaa Pohjois-Amerikasta lähtöisin olevalla crowd funding -periaatteella.
”Yksityishenkilöt lahjoittavat pieniä summia rahaa sen mukaan, kuinka paljon he meitä kannattavat”, sanoo Albekoglu.
Virallisesti Mudvertising Groupin toiminta lähtee käyntiin toukokuussa. Samalla alkaa avoin äänestys ensimmäisen kampanjan aiheesta. Äänestäminen on mahdollista ryhmän internetsivujen kautta.
Henric Rönnberg