Filippiiniläisen MyShelter Foundationin Isang Litrong Liwanag (”Litra valoa”) -projektin esittelyvideo osoittautui hieman yllättäen Pepsin mainokseksi, kertoo Innovative Marketing -blogi.
Voiman viime numerossa Morgan Spurlock kertoi dokumentistaan, joka purkaa elokuvateollisuuden tuotesijoittelua. Elokuvien lisäksi piilomainonnan rajalla horjuvaa viestintää löytyy mitä ihmeellisimmistä paikoista, eikä mainostajilta puutu ainakaan röyhkeyttä.
Filippiiniläisen MyShelter Foundationin Isang Litrong Liwanag (”Litra valoa”) -projektin esittelyvideo osoittautui hieman yllättäen Pepsin mainokseksi, kertoo Innovative Marketing -blogi.
Pimeisiin ja ikkunattomiin hökkeleihin voi tuoda valoa tekemällä aaltopeltikattoon reiän ja saumaamalla siihen vedellä täytetyn limupullon. Veden läpi suodattuva auringonvalo valaisee hökkelin tehokkaasti kuin hehkulamppu. Brasilialaisen Alfredo Moserin keksimä ja yhdysvaltalaisen MIT-yliopiston opiskelijoiden hioma tekniikka on malliesimerkki erittäin halvasta tavasta parantaa kaikkein köyhimpien elämänlaatua.
Saatuaan vihiä projektista Pepsin mainosmaakarit tuottivat aiheesta englanninkielisen videon, joka lähti leviämään sosiaalisessa mediassa kulovalkean tavoin. Pepsiä ei videossa mainita sanallakaan, mutta sattumalta kaikki videossa näkyvät limupullot ovat Pepsi-pulloja.
Jari Tamminen