Okei, kellekään ei varmastikaan tule yllärinä se, että muotikuvia aina tusataan kuvaussessioiden jo päätyttyä. Loputtomat tunnit urheilua, studiovalot sekä maailman parhaat plastiikkakirurgit, meikkaajat ja kuvaajat eivät yksinkertaisesti riitä.
Okei, kellekään ei varmastikaan tule yllärinä se, että muotikuvia aina tusataan kuvaussessioiden jo päätyttyä. Loputtomat tunnit urheilua, studiovalot sekä maailman parhaat plastiikkakirurgit, meikkaajat ja kuvaajat eivät yksinkertaisesti riitä.
Viesti on kuitenkin aina tehokkaampi, kun sen pystyy hahmottamaan visuaalisesti. Tuore Photoshop by Adobé -mainosparodia auttaa kummasti.
Mainosvideoita työkseen tekevä Jesse Rosten koki herätyksen eräänä unettomana yönä tuijottaessaan ostostelkkaria. Kauneustuotteita mainostaneessa videossa näytettiin ”ennen” ja ”jälkeen” -kuvia mallista.
”Minun silmääni ne näyttivät samalta kuvalta, vain photoshopattuna”, Rosten kirjoittaa blogissaan. ”Nauraa hekotin itsekseni ja tein tämän videon.”
Reilu pariminuuttinen video löytyy Rostenin kotisivulta. Se lähti leviämään sosiaalisessa mediassa kulovalkean tavoin.
”Tämä mainos ei ole aito – mutta ei aitoja ole yhteiskuntamme standardit kauneudellekaan.”
Jari Tamminen