Vastamainoksen anatomia 6

Toisinaan joku epäilee, että käyttäisimme vastamainoksissamme alkuperäisten mainosten kuvaelementtejä. Näin emme kuitenkaan tee. Vaikka lopputulos saataisi näyttää hyvinkin samalta kuin alkuperäinen, kuvaamme tuotteet ja teemme grafiikat itse.

Falser vastamainoksen esikuvassa suklaalevy oli murrettu juuri tietyllä tavalla. Koska koimme, että on tärkeää saada mahdollisimman aidon näköinen teos, ostimme kasan kritiikin kohteena olevia suklaalevyjä ja kuvaaja palasteli niitä studiossa saaden lopulta mahdollisimman paljon alkuperäistä muistuttavan lopputuloksen.

On tietenkin mahdollista kritisoida työryhmää siitä, että he ostivat parjaamansa valmistajan suklaalevyjä. Tällä kertaa kuitenkin koettiin, että vastamainoksella välitettävä viesti oli tuon valmistajaakin osaltaan tukeneen ostoksen arvoinen.