MMV 46: Omittu vai omaehtoinen kaupunkikulttuuri?

Alueiden elävöittäminen tarkoittaa sitä, että ohjataan vähävaraiset keskusaukiolta pois ja tuodaan tilalle 15 euron sushiburritoja myyvä kärry, aurinkopaneelilla varustettu tapahtumakontti ja espanjalaisen katutaiteilijan maalaama sisustustaululta näyttävä muraali. Kaupunkikulttuuri on kaupunkien keskeinen mainosvaltti, jota ihmiset tekevät nykyään näteissä toimistoissa työkseen.

Miten helvetissä tässä näin kävi? Ja onko omaehtoisuudelle vielä tilaa kaupungeissa vai onko jäljellä pelkkää omimista? Mikä on kaupallisen ja ei-kaupallisen tekemisen ero ja kenelle kaupunkitilaa suunnitellaan?

Voit tukea podcastin tekemistä ja kuunnella bonusjaksoja osoitteessa patreon.com/mikameitavaivaa

Kommentoi Facebookissa
Route Couture
Migration Comics