Lukijaposti

Lukuaika: 4 minuuttia

Lukijaposti

Voiman ja Fifin lukijoilla on asiaa.

Jotain rajaa perrrkele!

Harvinaisen tympeä juttu tämä Suvi Auvisen ”raportti” Timanttipolku-buddhalaisuudesta. Ettei ole parempaa tekemistä kuin käydä kyttäämässä ja hiillostamassa buddhalaisia. Juttu sisälsi muka ”faktoina” täyttä valhetta ja oli törkeällä tavalla naiivin suggestiivinen.

Suosittelen ko. toimittajalle vierailua Pariisin muslimighettoon ja nauhuri mukana tietty.

Vuosien varrella olen muutenkin ihmetellyt tätä yhtälöä, jossa länsimainen demokratia USA ja Israel pääpiruina on Voiman toimittajien mielestä itse 666 ja naisen bhurkaan pukeva ja pahimmillaan hengiltä juuri sopivan kokoisilla kivillä (kestää kauemmin kuolla) kivittävä islam on parasta mitä koko universumista löytyy.

Voisitteko selvittää mistä helvetistä tämä idea on tajuntaanne iskostunut?

Lizard

_______________

Kiitokset OSS-liitteestä

Tietoisuuden lisääminen avoimista ohjelmista on pieni askel kohti tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa.

Kiitokset loistavasta OSS-liitteestä ja viihtyisää kesää.

Lauri

_______________

Fanipostia!

Kiitos Kimmo ytimekkäästä pääkirjoituksesta Voima-lehdessä. Olen täsmälleen samaa mieltä tuloeroista, verotuksesta ja maailman pelastamisesta kuluttamalla.

Minua huolestuttaa se, jos veronalennuksia ei lähivuosina kohdenneta kaikkein pienituloisimmille. En usko, että tulonsiirtoja on tulossa pienimpiin etuuksiin ensi hallituskaudella. Siksikin oikeudenmukaisia veroratkaisuja pitäisi tehdä juuri nyt.

Outi

_______________

Money as debtistä olisi ollut paljon enempään

Olipa surkea arvostelu Teppo Eskeliseltä mainiosta Money as debt -dokumentista. Rahan luominenko ei ole ”yhteiskunnan perusmekanismeja tuntevalle ihmiselle minkään valtakunnan uutinen”? Todellako? Menepä Tepi kysymään peruskaduntallaajalta, jopa siltä omasta mielestään mekanismeja tuntevalta, mistä se raha tulee, ja kenen toimesta, ja hämmästy.

mainos

Eskelinen sivuuttaa ylimielisessä finanssielitismissään kokonaan asian ytimen, eli sen, miten pienen klikin käsiin koko maailman nykyinen rahatalous on keskittynyt, millä keinoin tämä rahamonopoli on saatu aikaan, ja kuinka sitä pystytään pitämään pystyssä.

Odotin jo, että Voima olisi koskettanut kukkeassa maailmanparantelussaan oikeasti suuriin ja keskeisiin, vaiettuihin asioihin, mutta ei. No, toivon mukaan dokumentti (joka muuten on youtubessa myös suomitekstein varustettuna, ei mainintaa tästäkään artikkelissa..) saa kuitenkin paljon uusia katsojia, ja ohjaa näitä katsomaan myös muita samaa asiaa eri kanteilta käsitteleviä pätkiä.

Eskelisenhän on niitä aivan turha katsoa, hän tuntee jo nämä asiat täysin ja tietää ettei niille mitään voida, keskitytään mieluummin pätemiseeen ja lillukanvarsiin.

Rosvoparoni

_______________

Hukuttaako Putin Marinmaan?

Se Hukuttaako Putin Marinmaan -artikkeli oli LOISTAVA!

Onko teillä mahdollisuutta kääntää sitä englanniksi tai tehdä lyhyttä referaattia?

Tällä olisi nyt ihan oikea tarve… Kerroin artikkelista kansainvälisille kavereille… He odottavat sitä!!!

Outi

_______________

Samaa mieltä

Kimmo J. Erinomainen pääkirjoitus Näytä minulle se lamppu! Olen täysin samaa mieltä. Lämmin kiitos.

Esa Tikkala, lukion musiikin lehtori Rovaniemeltä

_______________

Kiitos

Kiitos hyvästä lehdestä, vaikka luemmekin sitä liian harvoin.

Juosten kustu

_______________

Voiman tilaus

Onko markkinoinnissanne jotain vikaa, kun puolisoni kanssa emme etsimisestä huolimatta löydä nettisivuiltanne kohtaa ”Tilaa Voima TÄSTÄ”? Tulen mielelläni edullisestikin töihin teille kehittämään markkinointianne, mutta tässä välissä kertokaa, mistä sen Voiman saa nettisivuiltanne tilattua kotiin?

mainos

Markkinointihenkinen hymy, Niko Johanson

Markkinointi vastaa

Kiitämme arvokkaasta palautteesta. Toden totta Voiman markkinoinnissa on todellakin vikaa tässä (ja epäilemättä monessa muussakin) asiassa. Helpoimmin Voima tilaus järjestyy laittamalla asiasta viesti osoitteeseen tilaukset@voima.fi. Alla olevassa Voima-puoti-ilmoituksessa luvataan kaupan päälle viime vuonna ilmestyneet neljä Diplo-pokkaria. Viestissä kannattaa mainita erikseen, jos haluaa kylkiäiset.

Voiman markkinointiin etsitään lisävahvistuksia, mutta aivan erityisesti mainosmyynnin puolelle. Aina kannattaa kysyä, jos kokee soveltuvansa hommaan. Mieluiten laittamalla minulle mailia.

Tuomas Rantanen, toimitusjohtaja, Voima Kustannus Oy, tuomas.rantanen@voima.fi

_______________

Puoluekanta

Oon lueskellut teidän lehteänne jonkun verran ja olen mietiskellyt, että mitä puoluetta/aatetta edustatte. Oletteko sitoutunut johonkin puolueeseen, kuten esimerkiksi Uutispäivä demari tai Nykypäivä, vai oletteko täysin riippumaton media? Miten luokittelisitte itsenne oikea-vasen-akselilla? Tämmösiä pieniä kysymyksiä, vastaus s-postiin olisi mieluinen.

Paavo

Toimitus vastaa

Voima on ennen kaikkea journalismia, jota tehdään tietoisena siitä, että kaikki journalismi on myös yhteiskunnallista ja poliittista toimintaa. Jutut eivät kuitenkaan palaudu politiikkaan eikä varsinkaan puoluepolitiikkaan, eikä politiikka tai aatemaailma ole jutun julkaisemisen syy.

Puoluepoliittista tukea Voima ei saa lainkaan, toisin kuin mainitsemasi lehdet. Voimaa julkaisevan Voima Kustannus Oy:n mahdollinen voitto on tähän asti aina kanavoitu lehden kehittämiseen, omistajat eivät ole saaneet senttiäkään.

Yritämme Voimassa kaivaa esille mielenkiintoisia asioita ja etsiä rapeita kulmia juttuihin. Yritämme myös nostaa esille tärkeitä asioita, reagoida mielestämme haitallisia tendenssejä vastaan & arvostella virheellisiä ja vaarallisia ajattelu- ja toimintatapoja.

Voima pyrkii pääosin julkaisemaan juttuja, joita muut eivät välttämättä julkaise. Lisäksi suuri osa kirjoittajista ei ole ammattijournalisteja.

Voiman juttujen taustalla vilahtelee mm. liberaaleja, punaisia, pasifistisia, luonnonsuojelullisia, vihreitä, feministisiä, kansalaisaktivistisia, demokratistisia, veganistisia, autonomistisia, sosialistisia, anarkistisia, kommunistisia & porvarillisia aatteita.

Lehtenä Voima on mainosmarkkinoiden rahoittama, mikä tekee siitä läpiporvarillisen. Se ei ole kuitenkaan lehden toimituksen linja.

Lukijatutkimuksissa selkeä enemmistö lukijoista on akselilla puna-vihreät, mutta samalla suurehko osa on hyvin toimeentulevia porvareita. Lehteä ei tehdä toimituksellisesti kuitenkaan tietylle lukijasegmentille.

Kimmo Jylhämö, päätoimittaja

_______________

Onko pakko olla rasistinen

mainos

Rasismista puhuttaessa ei juuri koskaan päästä asian ytimeen. Käytännön elämässä ei voi välttyä huomaamasta miten ulkomaalaiset itse aiheuttavat rasistisuuden.

He tulevat tänne kertomaan miten meidän tulisi elää, miten toimia liikenteessä, yms. He siis yrittävät vallata ja kukistaa tämän kulttuurin.

Sitten tulee mukaan suomalaisten ylihuolehtivaisuus. Se sanoo, että meidän pitäisi muuttaa asenteemme heihin, vaikka he itse aiheuttavat vihoja kansassamme. Tämä vastuu pitää siirtää heille itselleen.

Tämä ilmiö tulee vastaan lähes kaikilla elämän alueilla. Liikenteessä ulkomaalainen ajaa vastoin sääntöjä, säheltää. Liikenneopettaja antaa tälle palautetta. Ulkomaalainen suuttuu ja puolustaa omaa käytöstään oikeaksi.

Nämäkin tilanteet yhdistetään rasismiin. It has nothing to do with that. Kysymys on vain erilaisesta käyttäytymisestä, joka ei sovi tähän maahan.

Miksi jotkut ylihuolehtimisneuroottiset maamme ihmiset puolustavat ulkomaalaisia? Niin, itsensä tähden, jotta pääsisivät toteuttamaan ylihuolehtimisfiilistenhaku vimmaansa.

Veio

_______________

Jälleen kerran loistava vastamainos!

Suomen Toilet -vastamainos oli aivan loistava. Haluaisin perustaa facebookkiin ryhmän, jonka nimi olisi ”kansi päälle vettä keittäessä” – en tätä kuitenkaan tee, koska omasta nämä kiihkoilevat arkipäivän vihreät tästä suuttuisivat ja spämmäilisivät ryhmäni seinän täyteen omia puolustuslauseitaan ja propagandaansa. Jyrki sanoo itse youtubessa, että vastuullisen ihmisen tietoinen harhaanjohtaminen on hyväksymätöntä.

Kuinka paradoksaalista

_______________

  • 6.9.2010