splash_image.jpg

Näyttely™

Ranskalainen taiteilijakollektiivi H5 loi kuvitteellisen brändin.

Ranskalainen taiteilijakollektiivi H5 muistetaan kokonaan tuotemerkeistä ja logoista koostuneesta Logorama-lyhytanimaatiosta, joka palkittiin Oscarilla, Césarilla ja Cannes’ssa.

Nyt H5 on jatkanut brändien ja niihin liittyvien arvolatausten analysoimista luomalla kuvitteellisen brändin – Hello™ – ja rakentamalla sen ympärille kokonaisen taidenäyttelyn oheiskrääsineen.

”Tavoitteena on luoda töitä ja installaatioita, jotka purkavat mainoskuvaston merkitykset”, Logoraman ohjaaja ja H5:n jäsen Ludovic Houplain selittää. ”Näyttelyn työt käyttävät markkinoinnin ja mainonnan tyylikeinoja auttaakseen yleisöä ymmärtämään heihin päivittäin kohdistuvien viestien todelliset tavoitteet.”

Logorama ja Hello™ olivat ensiaskeleet projektissa, jonka seuraava vaihe on lyhytfilmi Money Time. Se kuvaa tulosten maksimoimiseen keskittyvän finanssialan epäinhimillistävää vaikutusta.

Hello™ H5 Pariisin La Gaîté lyrique -museossa joulukuun 30. päivään saakka.

Jari Tamminen

Kommentoi Facebookissa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *